Brak informacji o poprzedniej stronie.

↰ powrót do programu studiów

Sylabusy w bazie:

Przygotowanie do pisania i prezentowania prac naukowo-badawczych obowiązkowy| - Biologia - praktyczny - II stopień - I - |3100000-00-00 1
Przygotowanie do pisania i prezentowania prac naukowo-badawczych obowiązkowy| - Biotechnologia - ogólnoakademicki - II stopień - I - |3410000-00-00 1
Przygotowanie do pisania i prezentowania prac naukowo-badawczych obowiązkowy| - Ochrona środowiska - ogólnoakademicki - II stopień - I - |1990000-00-00 1
Przygotowanie do pisania i prezentowania prac naukowo-badawczych obowiązkowy| - Biologia - ogólnoakademicki - II stopień - I - |1870000-00-00 1
Przygotowanie do pisania i prezentowania prac naukowo-badawczych 2020 obowiązkowy| - Biotechnologia - ogólnoakademicki - II stopień - I - |20920000-00-00 1
Przygotowanie do pisania i prezentowania prac naukowo-badawczych 2020 obowiązkowy| - Biotechnologia - ogólnoakademicki - II stopień - I - |20312020-10-06 1
Przygotowanie do pisania i prezentowania prac naukowo-badawczych 2020 obowiązkowy| - Biologia - ogólnoakademicki - II stopień - I - |19632021-03-14 1
Przygotowanie do pisania i prezentowania prac naukowo-badawczych [2021_2] obowiązkowy| - Biologia - praktyczny - II stopień - I i II st. magisterskich - |22742021-04-23 1
Przygotowanie do pisania i prezentowania prac naukowo-badawczych [2021-22] OK obowiązkowy| - Biotechnologia - ogólnoakademicki - II stopień - I - |27312021-12-13 1
Przygotowanie do pisania i prezentowania prac naukowo-badawczych [2021-22] OK obowiązkowy| - Ochrona środowiska - ogólnoakademicki - II stopień - I - |27362021-12-13 1
Przygotowanie do pisania i prezentowania prac naukowo-badawczych [2021_2] [2021-22] OK obowiązkowy| - Biologia - praktyczny - II stopień - I i II st. magisterskich - |27512021-12-13 1

wybrano: 2751


Przygotowanie do pisania i prezentowania prac naukowo-badawczych

Sylabus zajęć

Informacje podstawowe

Kierunek studiów
Specjalność
-
Jednostka organizacyjna
Wydział Biologii
Poziom studiów
Forma studiów
Profil studiów
Profil ogólnoakademicki
Cykl dydaktyczny
-3
Języki wykładowe
Polski
Obligatoryjność
Obowiązkowy
Blok zajęciowy
Przedmioty nieprzypisane
Koordynator zajęć
dr hab. Krzysztof Leśniewicz, lesniew@amu.edu.pl
Prowadzący zajęcia
dr hab. Krzysztof Leśniewicz, lesniew@amu.edu.pl
Okres
Semestr -1
Forma zajęć / liczba godzin / forma zaliczenia
  • Zaliczenie z oceną
Liczba punktów ECTS

Cele kształcenia dla zajęć

1. Zapoznanie z różnymi formami prezentacji wyników prac naukowo-badawczych. 2. Poznanie specyfiki podstawowych rozdziałów typowych prac naukowych 3. Poznanie zasad poprawniej stylistyki językowej obowiązującej w tekstach naukowych

Wymagania wstępne

Znajomość języka angielskiego na poziomie podstawowym i polskiego na poziomie średnim.

Efekty uczenia się dla zajęć

Symbol EU dla zajęć/przedmiotuPo zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:Symbole EK dla kierunku studiów
Efekt_01Rozumie specyfikę różnych form prezentacji naukowych
Efekt_02Potrafi dokonywać podziału treści naukowych na poszczególne rozdziały typowych prac naukowych
Efekt_03Poprawnie komponuje teksty naukowe z położeniem nacisku na jasność przekazu
Efekt_04Unika typowych błędów stylistycznych w tekstach naukowych
Efekt_05Zna zasady prezentacji danych graficznych w pracach naukowych
Efekt_06Poprawnie posługuje się cytowaniami literaturowymi
Efekt_07Potrafi dokonywać wyboru właściwej formy prezentacji dla uzyskanych przez siebie wyników naukowych

Treści programowe

Lp. Treści programowe dla zajęć/przedmiotu Symbol EU dla zajęć/przedmiotu
1.

Zapoznanie z różnymi formami prezentacji wyników prac naukowo-badawczych, t.j. prace dyplomowe, projekty badawcze, sprawozdania z wykonania projektów badawczych, publikacje naukowe, prezentacje ustne.

Efekt_01
2.

Poznawanie kryteriów na podstawie których należy selekcjonować treści naukowe ujmowane w poszczególnych rozdziałach typowych prac naukowych, tzn. wstęp, cel pracy, materiały i metody, wyniki, dyskusja, podsumowanie, literatura.

Efekt_02
3.

Zapoznanie z zasadami prezentacji treści naukowych w obrębie poszczególnych rozdziałów pracy naukowej. Zrozumienie zasad podziału tekstu naukowego na kolejne akapity i kompozycji tekstu w obrębie akapitu.

Efekt_03
4.

Zapoznanie z typowymi błędami formalnymi i stylistycznymi, które często popełniane są podczas przygotowywania tekstów naukowych. Praca korektorska nad tekstem w celu eliminacji zidentyfikowanych błędów.

Efekt_04
5.

Poznanie podstaw grafiki wektorowej i bitmapowej. Poznanie zasad kompozycji i opisu złożonych rycin prezentowanych w pracach naukowych. Zakres dopuszczalnych zmian w dokumentacji graficznej.

Efekt_05
6.

Zasady obowiązujące przy wyborze cytowanych źródeł danych naukowych.

Efekt_06
7.

Zapoznanie z regułami którymi należy kierować się przy wyborze czasopisma w którym autor zamierza opublikować uzyskane przez siebie wyniki

Efekt_07

Informacje dodatkowe

Metody i formy prowadzenia zajęć
Wykład konwersatoryjny
Dyskusja
Praca z tekstem
Metoda analizy przypadków
Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych)
Metoda warsztatowa
Praca w grupach
Sposoby ocenianiaSymbole EK dla modułu zajęć/przedmiotu
EK_1EK_2EK_3EK_4EK_5EK_6EK_7
Kolokwium pisemnexxxxxxx
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM
bardzo dobry (bdb; 5,0): Student prezentuje tekst naukowy napisany językiem bardzo komunikatywnym, bezbłędny merytorycznie, stylistycznie i gramatycznie.
dobry plus (+db; 4,5): Student prezentuje tekst naukowy napisany językiem wystarczająco komunikatywnym, poprawny merytorycznie, stylistycznie i gramatycznie.
dobry (db; 4,0): Student prezentuje tekst naukowy napisany językiem akceptowanym, z nieznaczną ilością błędów merytorycznych, stylistycznych lub gramatycznych.
dostateczny plus (+dst; 3,5): Student prezentuje tekst naukowy napisany językiem słabo komunikatywnym, z większą ilością błędów merytorycznych, stylistycznych lub gramatycznych.
dostateczny (dst; 3,0): Student prezentuje tekst naukowy napisany językiem bardzo słabo komunikatywnym, z dużą ilością błędów merytorycznych, stylistycznych lub gramatycznych.
niedostateczny (ndst; 2,0): Student prezentuje tekst naukowy napisany językiem niekomunikatywnym, z nieakceptowalną ilością błędów merytorycznych, stylistycznych lub gramatycznych.

Literatura


Nakład pracy studenta i punkty ECTS

Forma aktywności Średnia liczba godzin* na zrealizowanie aktywności
Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem15
Praca własna studenta:
Przygotowanie do zajęć8
Czytanie wskazanej literatury
Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp.
Przygotowanie projektu
Przygotowanie pracy semestralnej
Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia8
SUMA GODZIN31
LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU2

* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut